אחריות למצבר – כל מה שחשוב לדעת
מרבית הנהגים, מחליפים את המצבר ברכב בסיטואציה לא כל כך אידיאלית. החלפת המצבר שלכם לא צריכה להיות עטופה באלמנטים של לחץ או מתח, אלא ליהפך: כל עוד תיצמדו להוראות וזמני ההחלפה בהתאם לתאריך רכישת המצבר, תוכלו גם אתם לעלות על דרך המלך.
אחד החסרונות המשמעותיים ביותר של החלפת המצבר במצב לחץ וב-SOS, הוא חוסר תשומת הלב שנהגים נוטים להעניק לאחד הדברים החשובים ביותר – האחריות למצבר. דעו גם אתם: רכישת מצבר חדש מזכה אתכם בתעודת אחריות! מוצע לכם מצבר "חדש" אך ללא אחריות? סרבו בנימוס, ככל הנראה מדובר על חאפר.
אחריות למצבר: מתי היא ניתנת לכם?
כמעט עם כל מוצר חדש שאתם רוכשים, מגיעה לכם תעודת אחריות עם תוקף משתנה. כך גם עם המצבר החדש שאתם רוכשים. תעודת האחריות תקפה ל-12 חודשים או ל-20 חודשים (!), זאת בהתאם לסוג המצבר שרכשתם ומותג המצברים.
חשוב לציין: האחריות ניתנת אך ורק על מצבר חדש. הסיבה שעל מצברי יד שניה אין אחריות, היא מאחר והם לרוב נמכרים כשהם בני מעל שנתיים. תעודת האחריות הארוכה ביותר האפשרית? ניתנת לתקופה של קצת יותר משנה וחצי. כשם שאדם שעוסק בתחום של קניית רכבים ישנים לא יצפה לאחריות על הרכב המשומש שהוא רוכש, כך גם אתם לא יכולים לצפות לתעודת אחריות על מצבר יד שניה.
איך תוכלו לממש את האחריות בפועל?
כל עוד תעודת האחריות מצריכה מכם לעבוד קשה בכדי לממש אותה, הרי שאין בה כמעט תכלית. המטרה היא שתוכלו לממש את התעודה בקלות – במקום מוכר ונגיש לכם. לכן, בדקו היטב כי תעודת האחריות שלכם תקפה בסניף השירות הקרוב ביותר לבית שלכם. דבר נוסף שחשוב שתהיו ערים לו, הוא שהתעודה הרשמית ובעלת הערך היא זו של מותג המצברים, ולא זו שהמוסך או המתקין נותן לכם.
"כל כמה שנים צריך להחליף מצבר ברכב?"
שאלה מצוינת! על כל מצבר שאתם רוכשים ישנו תאריך. למעשה, התאריך הזה הוא האינדיקציה שלכם באשר להחלפת המצבר. עם רכישת המצבר, יומלץ לכם על תאריך ההחלפה הבא, כאשר מדובר על פרק זמן של 3 או 4 שנים (בהתאם לאיכות ועמידות המצבר). חשוב לדעת: בעת שאתם דוחים את החלפת המצבר, אתם עלולים למצוא עצמכם עם מצבר חלש שישאיר אתכם תקועים בחניה.