היתרונות שבהסבת רכב לגז
אמנם מרבית כלי הרכב עדיין מונעים בדלק, אולם מחירו הגבוה והפגיעה בסביבה גורמים ליותר ויותר נהגים לחפש תחליף משתלם יותר. במיוחד מעוררת עניין האופציה של הסבת כלי הרכב להנעה באמצעות גז – ובפרט כשמגלים שיש לה יתרונות רבים ומשמעותיים.
חיסכון כספי
מחיר הגפ"מ (גז פחמימני מעובה, שזהו הגז שבו משתמשים במרבית המקרים כדי להניע כלי רכב) נמוך במידה משמעותית ביחס למחיר הדלק, שזינק משמעותית בשנים האחרונות. נכון לתחילת 2017, מחיר ליטר גז הוא כ-3 ₪ ואילו מחירו של ליטר בנזין 95 הוא כפול מכך וכבר היו תקופות שעלות הבנזין הייתה גבוהה אף יותר.
אמנם צריכת הגז פר קילומטר היא 10% יותר מצריכת בנזין, אבל גם כך עפ"י תחשיבים שונים כל מי שהקילומטראז' השנתי שלו הוא למעלה מ-18,000-20,000 ק"מ יחזיר לעצמו את ההשקעה הכרוכה בהתקנת מערכת גפ"מ ברכב ויחסוך סכומים בלתי מבוטלים בעלות האחזקה השוטפת.
בלאי מופחת
הבלאי במנועים שפועלים על בסיס שריפת גז, שהינה תהליך נקי יותר משריפת דלק, נמוך יותר. בפרט נשמרים לפרק זמן ארוך יותר ראש המנוע וצינורות הפליטה, וכך גם המצתים.
הבלאי המופחת לא רק מהווה יתרון כלכלי אלא גם מקטין את תדירות הביקורים במוסכים וחוסך לנו זמן, ועוד כדאי לדעת בהקשר זה שגם החלפת השמן במנוע מתבצעת בתדירות נמוכה יותר ברכבים המונעים בגז.
התקנה פשוטה
ישנם אמנם כאלה החוששים מפני שינויים במנוע המכונית, אבל כדאי לדעת שהתקנת מערכת הסבה לגפ"מ פשוטה יחסית וברוב המקרים תתבצע במהלך יום עבודה אחד.
יחד עם זאת חשוב מאוד להקפיד להפקיד את ביצוע ההסבה בידי מתקינים מורשים ומנוסים, שיבטיחו את מיצוי כל היתרונות של ההנעה בגז מבלי לסכן את הרכב. עלות ההתקנה היא כמה אלפי שקלים (שכאמור מהווים השקעה שמחזירה את עצמה בזכות התדלוק הזול יותר משמעותית) ולאחריה יש לקבל אישור מטעם מהנדס מורשה.
ידידותיות לסביבה
אמנם מנועי בנזין חדשניים מצוידים ברכיבים שעוזרים להם לצמצם את זיהום האוויר, אולם גם כך הנעה באמצעות גפ"מ נחשבת כמזיקה פחות לסביבה, ובמקרים מסוימים במידה משמעותית – סיבה טובה נוספת לבצע הסבת רכב לגז, שהרי כיום כבר ברור שעתידו של כדור הארץ בסכנה מוחשית, ושעל כולנו מוטלת האחריות להגן עליו. מאחר שחלק ניכר מזיהום האוויר הוא תוצר של כלי הרכב ההולכים ומתרבים, מעבר להנעה בגז עשוי להוות צעד חשוב בדרך להצלת הפלנטה.
גמישות מבחינת התדלוק
עוד חשוב לציין כי רכב שעבר הסבה לגז עדיין יכול להמשיך לנסוע גם עם בנזין – ההסבה למעשה הופכת את המכונית להיברידית, ואת המנוע שלה לכזה שפועל גם באמצעות גפ"מ וגם באמצעות בנזין.
בהתאם, גם אם בנקודת זמן מסוימת אין באפשרותכם למלא את מיכל הגז, אין חשש שמא תיתקעו באמצע הדרך ולמעשה אם מיכל הגז מתרוקן המכונית עוברת באופן אוטומטי לנצל את הבנזין שבמיכל הדלק.